Filozofováním k rozvoji kritického a tvořivého myšlení dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063735" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Filozofováním k rozvoji kritického a tvořivého myšlení dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Deskriptivní studie Richarda Macků vysvětluje teoretické zázemí edukačního přístupu nazvaného ?Filozofie pro děti?. Jedná se o program rozvíjející kritické, tvořivé a angažované myšlení (srov. orig. critical, creative, caring thinking) a to skrze práci sdidaktickými filozofickými texty a následný dialog. Autor na základě analýzy využití tohoto programu v jednotlivých zemích představuje filozofování s dětmi jako jednu z činností sociálního pedagoga a demonstruje tento fakt na příkladu jedné australské základní a britské mateřské školy. Součástí kapitoly je i zmínka o některých zásadách filozofického dialogu, které napomáhají rozvoji myšlení ve společenství diskutujících.
Název v anglickém jazyce
Philosophizing as a developmnet of critical and creative thinking of children from socially disadvantaged environment
Popis výsledku anglicky
Richard Macku explains educational approach called "Philosophy for Children". It is a program developing critical, creative and carving thinking ? with the help of didactic philosophical texts and through dialogue. The author presents philosophizing withchildren as one of the activities of social pedagogue and demonstrates this fact on basic example of an Australian and British kindergarten. Some principles of philosophical dialogue in fostering thinking is presented.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie
ISBN
9788073152246
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
179-192
Počet stran knihy
221
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—