Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filozofováním k rozvoji kritického a tvořivého myšlení dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063735" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Filozofováním k rozvoji kritického a tvořivého myšlení dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Deskriptivní studie Richarda Macků vysvětluje teoretické zázemí edukačního přístupu nazvaného ?Filozofie pro děti?. Jedná se o program rozvíjející kritické, tvořivé a angažované myšlení (srov. orig. critical, creative, caring thinking) a to skrze práci sdidaktickými filozofickými texty a následný dialog. Autor na základě analýzy využití tohoto programu v jednotlivých zemích představuje filozofování s dětmi jako jednu z činností sociálního pedagoga a demonstruje tento fakt na příkladu jedné australské základní a britské mateřské školy. Součástí kapitoly je i zmínka o některých zásadách filozofického dialogu, které napomáhají rozvoji myšlení ve společenství diskutujících.

  • Název v anglickém jazyce

    Philosophizing as a developmnet of critical and creative thinking of children from socially disadvantaged environment

  • Popis výsledku anglicky

    Richard Macku explains educational approach called "Philosophy for Children". It is a program developing critical, creative and carving thinking ? with the help of didactic philosophical texts and through dialogue. The author presents philosophizing withchildren as one of the activities of social pedagogue and demonstrates this fact on basic example of an Australian and British kindergarten. Some principles of philosophical dialogue in fostering thinking is presented.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie

  • ISBN

    9788073152246

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    179-192

  • Počet stran knihy

    221

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly