Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063786" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o problematice deficitů v oblasti komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Jsou zde vymezeny nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti, které se vyskytují u dětí v předškolním věku a doporučené přístupy k dětem s jednotlivými typy narušené komunikační schopnosti ze stran pedagogů v mateřských školách, speciálních pedagogů a rodičů. Pro ucelenost dané problematiky jsou u některých druhů narušené komunikační schopnosti prezentovány konkrétní příklady z praxe. V závěru jeuvedena analýza komunikačních schopností dětí u zápisu do první třídy základní školy.
Název v anglickém jazyce
Approaches to Children with Impaired Communication Abilities
Popis výsledku anglicky
This chapter presents the topic of communication disorders of pre-school children. The chapter defines the most common types of impaired communication abilities and recommends approaches of teachers, special needs teachers and parents towards pre-schoolchildren with particular types of impaired communication. Several case studies are presented for illustration. Finally, the chapter offers an analysis of communication competencies at entering primary school.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs
ISBN
9788021060449
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
111-130
Počet stran knihy
272
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—