Motivační aspekty autoregulace učení: adaptace výzkumného nástroje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063799" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063799 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivační aspekty autoregulace učení: adaptace výzkumného nástroje
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentované výzkumné téma reaguje na současnou potřebu vybavit budoucí absolventy odpovídajícími kompetencemi k učení a osvojit si ?umění?, jak tento proces učení samostatně regulovat. Cílem této kapitoly je popis adaptace MSLQ dotazníku pro české prostředí navrženého Pintrichem et al. (1991). Na tomto základě je možné prezentovat první údaje o úrovni utváření motivačních komponent autoregulace učení vysokoškolských studentů, jenž se podle zahraničních i domácích výzkumů jeví jako nejsilnější faktor rozvoje autoregulace učení.
Název v anglickém jazyce
The Motivational Aspects of Self-regulated Learning: The Adaptation of the Pintrich Assessment Instrument
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to provide theoretical and methodological insights into the process of self-regulated learning, and to explain the adaptation of the Pintrich Assessment Instrument. In general, the attached paper focuses on the motivational aspects of self-regulated learning, specially for students in the helping professions. Knowing what specifically leads to the formation and development of self-regulated learning, and how this information can be used to support this process in school education, is not only interesting but also beneficial to both theory and practice. This understanding may lead to an improvement in students study habits, and greather profesional compentence in teachers. The research into the proces of self-regulated learningis a response to the current need to equip future graduates with other skills beyond their field of study, including how independent learning is regulated, and how to educate others in this process.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky
ISBN
9788021061323
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
283-300
Počet stran knihy
354
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—