Rozvoj autoregulace učení studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865611" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865611 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj autoregulace učení studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Tato monografie se zaměřuje na problematiku autoregulace učení studentů. Vychází z předpokladu, že rozvoj autoregulace učení je v současném světě nezbytný, neboť přivádí studenta k celoživotnímu učení a k jeho úspěchu ve škole i mimo školu. Prezentujemev ní základní teoretická východiska autoregulace učení z pohledu pedagogického a poukazujeme na dílčí výsledky výzkumů z oblasti autoregulace učení studentů pomáhajících profesí, které jsme uskutečnili v posledních letech. Popisujeme model rozvoje autoregulace učení studentů, který by mohl sloužit především pedagogům k pochopení významu nonkognitivních faktorů v procesu učení studentů. Koncepce autoregulace učení není jen nutnou podmínkou efektivní přípravy na budoucí povolání, ale v neposlední řadě také nástroj zvyšování profesionality a dalšího odborného růstu člověka, který se odráží na kvalitě výkonu jeho povolání, obzvlášť u profesí, jejichž náplní je práce s lidmi a jejich péče o ně.
Název v anglickém jazyce
The Development of Students´ Self-regulated learning
Popis výsledku anglicky
This monograph concentrated on problems of students´ self-regulated learning process. It is based on assumption that development of self-regulatory learning is inevitable in today´s world because it brings a student to life-long learning process and is important for his/her success at school as well as outside school. We present the basic theoretical background of self-regulated learning conception from the perspective of education and we refer to partial research results in the area of the self-regulated learning process of students in helping professions carried out by our research team. We aim to describe the model of students´ self-regulated learning development, which could help teachers understand the importance of the noncognitive factors and their role in the learning process. The concept of self-regulated learning is not only an essential (pre)condition for their effective preparation (i.e. education) for future careers, but equally, also a tool for incerasing the professional
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1240" target="_blank" >GA406/09/1240: Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů pomáhajících profesí.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-86798-18-9
Počet stran knihy
76
Název nakladatele
Hnutí R
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—