Motivace k učení studentů pomáhajících profesí z pohledu autodeterminační teorie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872083" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace k učení studentů pomáhajících profesí z pohledu autodeterminační teorie
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek předkládá výsledky výzkumu zaměřeného na motivaci k učení u studentů pomáhajících profesí. Motivace studentů je významnou součástí procesu autoregulace učení, přitom jí není na terciárním stupni vzdělávání věnována dostatečná pozornost. Určitámíra regulace motivace se zvláště u studentů pomáhajících profesí na tomto stupni vzdělávání očekává. Záměrem výzkumu je zjistit, nakolik je motivace vysokoškolských studentů k učení zvnitřněna tak, aby byl student schopen regulovat vlastní proces učení,což považujeme za jednu z determinant celoživotního učení. Zároveň chceme ověřit, do jaké míry je tato motivace doménově specifická.
Název v anglickém jazyce
Motivation for learning students in helping professions from the perspective of self-determination theory
Popis výsledku anglicky
This paper presents the results of research aimed at learning motivation among students in helping professions. The motivation of students is an important part of self-regulated learning, this issue did not pay too much attention at the tertiary level ofeducation. Some degree of motivational control, especially in the students of helping professions is expected. The aim of the research is to find out whether the motivation of university students is internalized so that students are able to regulate their own learning, which we consider to be one of the determinants of lifelong learning. We also want to check to what extent is this motivation domain-specific.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reforma vzdělávání v současné kurikulární diskusi
ISBN
978-80-905245-1-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
107-119
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
21. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—