CLIL: Scaffolding aneb jak podpořit žáka i učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063834" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063834 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
CLIL: Scaffolding aneb jak podpořit žáka i učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možnými způsoby podpory žáků při výuce odborných předmětů za použití metody CLIL (content and language integrated learning). Vzhledem k dvojím cílům hodiny vedené metodou CLIL musí učitel ve vyučovacím procesu zohledňovat potřebu podpory jak cílů oborové výuky, tak cílů jazykových, které se do značné míry odlišují od cílů v běžných hodinách cizího jazyka. Příspěvek se na základě vlastního původního výzkumu snaží vysvětlit, jaký je vztah mezi vyučováním a učením se, a nabízí soubor strategií podpory učebních procesů použitelných jak pro dosažení cílů v odborném předmětu tak především cílů jazykových.
Název v anglickém jazyce
CLIL: Scaffolding or how to support both learners and teachers
Popis výsledku anglicky
The article deals with different scaffolding strategies when teaching the content of school subjects using CLIL (content and langauge integrated learning). Due to the dual focus of CLIL lessons the teacher has to consider scaffolding equally the contentand the language the aims of which significantly differ from the objectives of common foreign language classes. Based on the author s own original research, the text is trying to explain the relation between teaching and learning and offers a set of strategies which can be employed to achieve the goals of both the content and language teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CLIL do škol
ISBN
9788021059382
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
21-31
Název nakladatele
Pedagogická fakulta MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—