CLIL - inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43927134" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43927134 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
CLIL - inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se věnuje problematice Content and Language Integrated Learning (CLIL), jehož podstata spočívá v integrování výuky nejazykového předmětu a cizího jazyka. První část se zabývá vývojem pojmu CLIL, jeho definicí a různými modely. Dále komparuje dosavadní zahraniční výzkumy a na základě analýzy tematického zaměření, metodologie a výsledků jednotlivých studií shrnuje hlavní přínosy i rizika tohoto typu výuky. V rámci teoretické části jsou rovněž porovnány přístupy ke CLILu v různých evropských státech a popsány dosavadní zkušenosti v České republice. Ve druhé části publikace jsou pak nabídnuty konkrétní kroky, jak CLIL aplikovat do výuky. Kapitoly v této části vycházejí z teoretických koncepcí, ze kterých CLIL čerpá a ke kterým se odvolává. Pozornost je zaměřena především na aspekty, které jsou v CLILu dle vědeckého zhodnocení problematické. Patří mezi ně stanovování cílů vyučovací jednotky CLIL, systematické uplatňování scaffoldingu, strategie a metody výuky vhodné pro CLIL, prác
Název v anglickém jazyce
CLIL - innovative approach not just to language learning
Popis výsledku anglicky
The publication is devoted to Content and Language Integrated Learning (CLIL), which is based on integration of a non-language (content) subject and a foreign language subject. The first part deals with the development of CLIL concept, its definition andvarious models. Furthermore, it compares recent international studies and after analysing relevant topics, methodology and results of individual studies, it summarizes the main assets and challenges of this type of education. The theoretical part also offers a comparison of approaches to CLIL in different European countries and a description of experience with CLIL in the Czech Republic. The second part of the book offers concrete steps of applying CLIL into school practice. The chapters in this part reflect the theoretical concepts mentioned previously. Specific attention goes to scientifically problematic areas which are formulating objectives of a CLIL class, systematic application of scaffolding, strategies and methods suitable for
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-821-9
Počet stran knihy
185
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—