Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CLIL - inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43927134" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43927134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    CLIL - inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se věnuje problematice Content and Language Integrated Learning (CLIL), jehož podstata spočívá v integrování výuky nejazykového předmětu a cizího jazyka. První část se zabývá vývojem pojmu CLIL, jeho definicí a různými modely. Dále komparuje dosavadní zahraniční výzkumy a na základě analýzy tematického zaměření, metodologie a výsledků jednotlivých studií shrnuje hlavní přínosy i rizika tohoto typu výuky. V rámci teoretické části jsou rovněž porovnány přístupy ke CLILu v různých evropských státech a popsány dosavadní zkušenosti v České republice. Ve druhé části publikace jsou pak nabídnuty konkrétní kroky, jak CLIL aplikovat do výuky. Kapitoly v této části vycházejí z teoretických koncepcí, ze kterých CLIL čerpá a ke kterým se odvolává. Pozornost je zaměřena především na aspekty, které jsou v CLILu dle vědeckého zhodnocení problematické. Patří mezi ně stanovování cílů vyučovací jednotky CLIL, systematické uplatňování scaffoldingu, strategie a metody výuky vhodné pro CLIL, prác

  • Název v anglickém jazyce

    CLIL - innovative approach not just to language learning

  • Popis výsledku anglicky

    The publication is devoted to Content and Language Integrated Learning (CLIL), which is based on integration of a non-language (content) subject and a foreign language subject. The first part deals with the development of CLIL concept, its definition andvarious models. Furthermore, it compares recent international studies and after analysing relevant topics, methodology and results of individual studies, it summarizes the main assets and challenges of this type of education. The theoretical part also offers a comparison of approaches to CLIL in different European countries and a description of experience with CLIL in the Czech Republic. The second part of the book offers concrete steps of applying CLIL into school practice. The chapters in this part reflect the theoretical concepts mentioned previously. Specific attention goes to scientifically problematic areas which are formulating objectives of a CLIL class, systematic application of scaffolding, strategies and methods suitable for

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-821-9

  • Počet stran knihy

    185

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy