Klima třídy a motivace žáků při využívání metody CLIL ve výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147090" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klima třídy a motivace žáků při využívání metody CLIL ve výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Metoda CLIL je v českém prostředí poměrně nová, probíhá několik projektů nejen pro jejich zavádění do škol, ale i přípravu budoucích učitelů pro tuto metodu na pedagogických fakultách. Proto tento článek prezentuje výstupy první fáze projektu zaměřenéhona využívání metody CLIL v ČR a klima třídy při využívání této metody ve výuce. Tato část projektu je věnována zjišťování aktuálního stavu využívání metody CLIL ve výuce na školách v ČR, zejména na 2. stupni ZŠ a nižším stupni gymnázií. Vzhledem ke stálevzrůstajícímu trendu mezipředmětových vztahů a integrace předmětů je využívání metody CLIL velmi důležitým prvkem edukačního procesu. Nabízí nejen jeden z účinných způsobů motivace žáků, ale také především velký potenciál pro budoucí studium v zahraničí. Je tedy důležité tuto metodu dále rozvíjet a podporovat.
Název v anglickém jazyce
Class climate and pupils motivation at using CLIL method
Popis výsledku anglicky
Content and language integrated learning (CLIL) in Czech schools is relatively new. In these days there are some projects aimed at CLIL implementation into Czech schools as well as at prospective teacher training in Faculties of Education for this teaching method. In this article partial results of a project which is focused on findings about the use of CLIL in Czech schools, especially lower secondary schools, are presented. Given the still increasing trend of interdisciplinary relations and integration of subjects, the use of CLIL is an important element of the educational process. CLIL offers an efficient way of motivating pupils and great potential for their possible study abroad. In the article training of prospective mathematics teachers in the Department of Mathematics, Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, to use CLIL is presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
369-372
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—