Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Content and Language Integrated Learning in Mathematics Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33148718" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33148718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Content and Language Integrated Learning in Mathematics Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Content and language integrated learning (CLIL) in Czech schools is relatively new. In these days there are some projects aimed at CLIL implementation into Czech schools as well as at prospective teacher training in Faculties of Education for this teaching method. In this article partial results of a project which is focused on findings about the use of CLIL in Czech schools, especially lower secondary schools, are presented. Given the still increasing trend of interdisciplinary relations and integration of subjects, the use of CLIL is an important element of the educational process. CLIL offers an efficient way of motivating pupils and great potential for their possible study abroad. In the article training of prospective mathematics teachers in the Department of Mathematics, Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, to use CLIL is presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Content and Language Integrated Learning in Mathematics Education

  • Popis výsledku anglicky

    Content and language integrated learning (CLIL) in Czech schools is relatively new. In these days there are some projects aimed at CLIL implementation into Czech schools as well as at prospective teacher training in Faculties of Education for this teaching method. In this article partial results of a project which is focused on findings about the use of CLIL in Czech schools, especially lower secondary schools, are presented. Given the still increasing trend of interdisciplinary relations and integration of subjects, the use of CLIL is an important element of the educational process. CLIL offers an efficient way of motivating pupils and great potential for their possible study abroad. In the article training of prospective mathematics teachers in the Department of Mathematics, Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, to use CLIL is presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Usta ad Albim Bohemica

  • ISSN

    1802-825X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    177-180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus