Poznávací strategie pro utváření vztahu dětí k přírodě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064094" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poznávací strategie pro utváření vztahu dětí k přírodě
Popis výsledku v původním jazyce
Příroda je trvalou součástí vzdělávacího obsahu i prostředkem výchovy (nejen environmentální). V kapitole jsou uvedeny strategie směřující k poznávání a současně k utváření vztahu k přírodě v rovině kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické.Na základě srovnávací analýzy se autorka předkládá postupy, které vedou k překonávání manipulativního nahlížení na přírodu a primitivně egocentrických názorů a hodnot. Zdůrazňuje zkušenostní a činnostní orientaci výuky a práci s dětskými obrazy světa přírody. Pojednávanou problematiku sleduje v kontextu biofilní orientace vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Cognitive Strategies in the Formation of Children's Relationship to Nature
Popis výsledku anglicky
Nature is an integral part of the educational content as well as a means of education (not only environmental). In the chapter we present strategies aiming at the cognition of nature and at the same time the development of a relationship towards nature in the cognitive, cognitive-emotional and cognitive-motor domain. Based on a comparative analysis the author presents the methods leading to the surpassing of manipulative viewing of nature and primitive egocentric opinions and values. She emphasises theexperiential and activity features in teaching and work with childrens images of the natural world. She examines the issue in the context of biophile orientation in education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Poznawanie świata w edukacji dziecka
ISBN
9788372717566
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
133-138
Počet stran knihy
588
Název nakladatele
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—