Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příroda ve školní výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052345" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příroda ve školní výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují ve školním kurikulu nové oblasti, které souvisejí s potřebou biofilní orientace vzdělávání. Autorka se věnuje učení o přírodě na základní škole z hlediska komponent školní výuky ? vzdělávacího obsahu, výukových strategií a žákovských prekoncepcí. Analyzuje klíčová témata o přírodě a kultuře ze školního kurikula v rovině kognitivní, kognitivně-afektivní a kognitivně-motorické. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola azdraví pro 21. století." Zdůvodňuje je potřebou proměny vzdělávacího obsahu, za jehož interpretaci žákům zodpovídá učitel.

  • Název v anglickém jazyce

    The Environment in School Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    In agreement with the vision of life in harmony with nature the school curriculum brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author deals with learning about the environment in basic school from the point of view of the components of school teaching ? educational content, teaching strategies and pupils preconcepts. She analyses the key topics on the environment and culture from the school curriculum in the cognitive, cognitive-emotional and cognitive-motor dimensions. She used the results from the research project "School and health for 21st century". She justifies them by the need of the transformation of the educational content, where it is the teacher who is responsible for its interpretation to pupils.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Šmajs, J. (ed.) Aby Země nebyla jen hrobem. Literatura, kultura, příroda.

  • ISBN

    978-80-904218-8-2

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    175-183

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Obec spisovatelů

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly