Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HRANÝ HISTORICKÝ FILM JAKO PODNĚT OBOROVĚ DIDAKTICKÉHO VÝZKUMU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064139" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    HRANÝ HISTORICKÝ FILM JAKO PODNĚT OBOROVĚ DIDAKTICKÉHO VÝZKUMU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie představuje vstupní analýzu výzkumných možností oborové didaktiky dějepisu (s přihlédnutím k mediální výchově) v kontextech hraného historického filmu. V centru pozornosti jsou předpokládané vlivy filmového média, spojitost filmových obrazů minulosti s historickým vědomím a mediální gramotností. Text se zabývá problematikou hypotéz a výzkumných otázek k analýze zkoumaného objektu, na jejichž základě bude možné odhadnout potenciál vlivu hraného filmu na recipienta ? zejména žáka 2. stupně základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Historical fiction film as a theme of didactic research

  • Popis výsledku anglicky

    This study introduces an initial analysis of research possibilities of the didactics of history (with regard to media education) in the context of historical fiction film. It is focused on the impacts of the film medium, relationship among film images ofthe past with historical awareness and media literacy. The text deals with the problems of hypotheses and research questions in connection with the analysis of the examined object, which allows to estimate the influence of fiction film on the recipient- especially on the students of upper primary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd,

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 26,

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2012

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    349-357

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus