Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postavení lidové písně (folkloru všeobecně) v hudebních preferencích mládeže

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064168" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/musica_viva_in_schola_xxiii.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/musica_viva_in_schola_xxiii.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postavení lidové písně (folkloru všeobecně) v hudebních preferencích mládeže

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá estetikou lidové písně a hudebního folkloru a jejich postavením mezi hudebními preferencemi vysokoškolských studentů. Využívá výsledků empirického výzkumu, který byl proveden Katedrou hudební výchovy Pedagogické fakulty, Masarykovy univerzity v Brně. Zajímáme se o vztah mladých lidí k tradiční hudbě, speciálně těch, kteří prošli hudební výchovu na základní a střední škole a dále se soustředíme na postavení hudební výchovy v této oblasti a vliv učitelů hudební výchovy na studenty. Kroměinterpretace dílčích výsledků výzkumu bychom chtěli také uvést srovnání s výsledky, které ve své práci přinesla J. Kučerová.

  • Název v anglickém jazyce

    Status of folk songs (folk music in general) in the musical preferences of youth

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on musical preferences of university students, which relate to the musical folklore. Report uses the results of empirical research realized by Department of Music Education, Faculty of Education, Masaryk university. We are interested in the relationship of youth to the traditional music. We specifically focus on young people, who underwent music education at primary school and high school. We concentrate on the position of music education in this area and the impact that teachers of music have on their students. This paper points out the teachers and their views regarding the representation of folk songs in the classroom. In addition to interpretation of the results mentioned research also compared the partial results of the survey with the results that in her work indicates Judita Kučerová.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    HALA, P. (ed.) Musica viva in schola XXIII.

  • ISBN

    9788021061064

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    85-91

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku