Postavení lidové písně (folkloru všeobecně) v hudebních preferencích mládeže
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064168" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064168 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/musica_viva_in_schola_xxiii.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/musica_viva_in_schola_xxiii.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postavení lidové písně (folkloru všeobecně) v hudebních preferencích mládeže
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá estetikou lidové písně a hudebního folkloru a jejich postavením mezi hudebními preferencemi vysokoškolských studentů. Využívá výsledků empirického výzkumu, který byl proveden Katedrou hudební výchovy Pedagogické fakulty, Masarykovy univerzity v Brně. Zajímáme se o vztah mladých lidí k tradiční hudbě, speciálně těch, kteří prošli hudební výchovu na základní a střední škole a dále se soustředíme na postavení hudební výchovy v této oblasti a vliv učitelů hudební výchovy na studenty. Kroměinterpretace dílčích výsledků výzkumu bychom chtěli také uvést srovnání s výsledky, které ve své práci přinesla J. Kučerová.
Název v anglickém jazyce
Status of folk songs (folk music in general) in the musical preferences of youth
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on musical preferences of university students, which relate to the musical folklore. Report uses the results of empirical research realized by Department of Music Education, Faculty of Education, Masaryk university. We are interested in the relationship of youth to the traditional music. We specifically focus on young people, who underwent music education at primary school and high school. We concentrate on the position of music education in this area and the impact that teachers of music have on their students. This paper points out the teachers and their views regarding the representation of folk songs in the classroom. In addition to interpretation of the results mentioned research also compared the partial results of the survey with the results that in her work indicates Judita Kučerová.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
HALA, P. (ed.) Musica viva in schola XXIII.
ISBN
9788021061064
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
85-91
Název nakladatele
Masarykova univerzita Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—