The Aesthetics of a Folk Song and Its Current Position in Musical Preferences of the Youth
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00067668" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00067668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/topical_issues_of_contemporary_m_e.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/topical_issues_of_contemporary_m_e.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6102-2012" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6102-2012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Aesthetics of a Folk Song and Its Current Position in Musical Preferences of the Youth
Popis výsledku v původním jazyce
This study focuses on musical preferences relating to music folklore in university students. It uses the results of the empirical research conducted by the Department of Music at the Faculty of Education, Masaryk University. We are interested in the relationship of the youth to traditional folk music. We specifically focus on young people who underwent music education at elementary and secondary school. We concentrate on the position of music education in this area and the impact teachers of music haveon their students. This paper describes the teachers and their views regarding the representation of the folk song in the classroom. In addition to the interpretation of the partial results of the research, we introduce the comparison with the results which Judita Kučerová presented in her survey.
Název v anglickém jazyce
The Aesthetics of a Folk Song and Its Current Position in Musical Preferences of the Youth
Popis výsledku anglicky
This study focuses on musical preferences relating to music folklore in university students. It uses the results of the empirical research conducted by the Department of Music at the Faculty of Education, Masaryk University. We are interested in the relationship of the youth to traditional folk music. We specifically focus on young people who underwent music education at elementary and secondary school. We concentrate on the position of music education in this area and the impact teachers of music haveon their students. This paper describes the teachers and their views regarding the representation of the folk song in the classroom. In addition to the interpretation of the partial results of the research, we introduce the comparison with the results which Judita Kučerová presented in her survey.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Topical Issues of Contemporary Music Education
ISBN
9788021061026
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
113-123
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000326565400013