Koncept resilience jako zdroj edukačních strategií podpory dětí v riziku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064220" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncept resilience jako zdroj edukačních strategií podpory dětí v riziku
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole tematizujeme teorii resilience ve vztahu k jedincům v riziku poruchy chování, romským žákům se sociálním znevýhodněním. Teorie bere v potaz jak rizikové, tak protektivní faktory jakožto prediktory vzniku poruchy chování. Prostředí sociálního znevýhodnění je místem kumulace rizik, která pravděpodobnost vzniku poruch chování zvyšují. Naopak škola je prostředím, které má potenciál poskytovat jedinci zdroje resilience a tím pravděpodobnost vzniku poruch chování snížit. Znalost rizikových i protektivních faktorů považujeme za důležité východisko prevence a včasné intervence u jedinců v riziku těchto poruch.
Název v anglickém jazyce
Resilience Theory as a Source of Educational Approach to At-Risk Children
Popis výsledku anglicky
In this chapter the resilience theory in relation to at-risk youth is discussed, focusing on socially disadvantaged Roma pupils. The theory takes into account both risk and protective factors as predictors of behaviour disorders. The socially disadvantaged environment as a life space accumulates risk factors, thus increasing the chance of behaviour disorder development. On the other hand, school environment could offer individuals a life space with different factors of resilience and thus reduce their chance of developing behaviour disorders. We consider knowledge of risk and protective factors as a basis of prevention and intervention in at-risk youth.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vojtová, V., Červenka, K. et al. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders.
ISBN
9788021061347
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
61-70
Počet stran knihy
193
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—