Music Education and Musical-Sociological Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00067617" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00067617 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/topical_issues_of_contemporary_m_e.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/topical_issues_of_contemporary_m_e.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6102-2012" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6102-2012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Music Education and Musical-Sociological Research
Popis výsledku v původním jazyce
The current world which is nowadays commonly called globalized, postmodern, media, information, virtual, consumer etc. is typical of the significant change of music environment where new, unexpected and often unpredictable ways of working of different music types enter the relatively stable system of music in society, so called new dimension of music social existence. That requires a continuous theoretical reflection from music pedagogy as a starting point for further projection of the process of musiceducation which is impossible without information of musical-sociological type on music activities and attitudes to music genres which present strong correlations with music preferences, especially in a wider context of values and value orientations. Thesignificant source of this information might be the results of empiric surveys of individual university departments in the area of music science and music education which are the subject of this essay.
Název v anglickém jazyce
Music Education and Musical-Sociological Research
Popis výsledku anglicky
The current world which is nowadays commonly called globalized, postmodern, media, information, virtual, consumer etc. is typical of the significant change of music environment where new, unexpected and often unpredictable ways of working of different music types enter the relatively stable system of music in society, so called new dimension of music social existence. That requires a continuous theoretical reflection from music pedagogy as a starting point for further projection of the process of musiceducation which is impossible without information of musical-sociological type on music activities and attitudes to music genres which present strong correlations with music preferences, especially in a wider context of values and value orientations. Thesignificant source of this information might be the results of empiric surveys of individual university departments in the area of music science and music education which are the subject of this essay.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Topical Issues of Contemporary Music Education
ISBN
9788021061026
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
30-39
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000326565400004