Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00072429" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00072429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Praktické explicitní jednání studenta učitelství (a učitele) vychází z jeho praktických zkušeností, které se transformují v tacitní znalosti. Tyto znalosti jsou: a) individuální, b) procedurální, odpovídají na otázku ?jak? činnost uskutečnit, c) úplná odpověď na tuto otázku je však samotnému studentovi skryta (ví více, než dovede vyjádřit), d) spojeny s cíli, jejichž dosažení považuje student (učitel) za důležité, e) založené na řešení praktických úkolů (situací), f) vázány na kontext, v němž fungují. Student (učitel) jich dosahuje zcela samostatně nebo jen s malou pomocí druhých. Tacitní znalosti se utvářejí a rozvíjejí zejména v průběhu pedagogických praxí studentů a v učitelské praxi. Jejich rozvoj facilituje sdílení praktických zkušeností studentů(učitelů) s jejich vzdělavateli.

  • Název v anglickém jazyce

    Sharing tacit knowledge in teacher education as a transition from practice to theory and vice-versa

  • Popis výsledku anglicky

    Practical explicit conduct of a student teacher (and teacher) is based on their practical experience which is transformed into tacit knowledge. This knowledge is: a) individual, b) procedural, they answer the question "how" to preform the aktivity, c) the entire answer to this question is however hidden to the student himself (he knows more than he can express), d) linked to the objectives, the achievement of which the student (teacher) considers important, e) based on the solution of practical tasks (situations), f) bound to the context in which they operate. Student (teacher) achieves them entirely independently or with only a little help from others. Tacit knowledge is shaped and developed mainly in the course of teaching practice of students and teachers. Its development facilitates sharing of practical experiences of students (teachers) with their educators.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání

  • ISBN

    9788072906253

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    103-113

  • Počet stran knihy

    362

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly