Přípravné vzdělávání učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509960" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přípravné vzdělávání učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole jsou na základě současných poznatků a výsledků výzkumů prezentovány problémy a doporučení pro přípravné vzdělávání učitelů. Autor klade důraz na zkušenostní učení, sebereflexi a rozvoj tacitních znalostí v přípravě budoucích učitelů. Ukazuje,že učitelskou profesi si nelze osvojit pouze imitací a myšlením (?přes hlavu?), ale celostně na základě experimentování studentů učitelství, do něhož je zapojeno celé tělo.
Název v anglickém jazyce
Preliminary education of teachers
Popis výsledku anglicky
In the chapter there are presented problems and recommendations for preliminary education of teachers on the basis of contemporary knowledges. The author emphasizes experience knowledge, self-reflection and development of tacit knowledge in preparation of intending teachers. He illustrates that a profession of teacher cannot be developed only by imitation and thinking ("through head") but globally on the basis of experimanting of students of pedagogy which involves whole body.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pedagogická encyklopedie
ISBN
978-80-7367-546-2
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Počet stran knihy
935
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—