Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cross-Sectional Research on Pupils? Foreign Language Learning Strategies and Achievement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066189" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066189 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/13:00066191

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cross-Sectional Research on Pupils? Foreign Language Learning Strategies and Achievement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is focused on learning strategies used by foreign language learners at the end of primary education and at the end of lower an upper secondary comprehensive education in Czech schools and it discusses the differences of good and relatively poor language learners. The aim was to compare the declared strategy use of successful and poor language learners from the perspective of cross-sectional research at three educational levels such as to reveal learners? preferences in strategy use anddiscover variables influencing strategy use such as gender, foreign language etc. as well as results in language learning. The convenient research sample consisted of 1482 pupils from primary level, 2384 pupils from lower secondary level and 1038 pupilsfrom upper secondary level who were asked to complete language learning strategy questionnaires and inventories adapted from Oxford?s Strategy Inventory for Language Learning (1990).

  • Název v anglickém jazyce

    Cross-Sectional Research on Pupils? Foreign Language Learning Strategies and Achievement

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on learning strategies used by foreign language learners at the end of primary education and at the end of lower an upper secondary comprehensive education in Czech schools and it discusses the differences of good and relatively poor language learners. The aim was to compare the declared strategy use of successful and poor language learners from the perspective of cross-sectional research at three educational levels such as to reveal learners? preferences in strategy use anddiscover variables influencing strategy use such as gender, foreign language etc. as well as results in language learning. The convenient research sample consisted of 1482 pupils from primary level, 2384 pupils from lower secondary level and 1038 pupilsfrom upper secondary level who were asked to complete language learning strategy questionnaires and inventories adapted from Oxford?s Strategy Inventory for Language Learning (1990).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů