Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Foreign Language Learning Strategies: Learner Strategy Use and Teacher Strategy Support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073624" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/31986/" target="_blank" >http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/31986/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Foreign Language Learning Strategies: Learner Strategy Use and Teacher Strategy Support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Supporting pupils in learning to learn is a condition for responsible teaching as well as sustainable learning. Relationship between support of learning strategies by teachers and strategy use by learners was investigated by quasi-standardised foreign language learning strategy inventories at lower and upper secondary level in the Czech Republic. Strategies were classified on the basis of four language skills and psychological functions of strategies in information processing. The results showed that teachers support strategies more than pupils use them. The most supported were reading strategies and the most used were translation strategies. Learners differed in strategy use based on different teachers. Further results from this research are expectedto enrich our current knowledge about strategies in connection with language skills and teacher support of strategies in the school conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Language Learning Strategies: Learner Strategy Use and Teacher Strategy Support

  • Popis výsledku anglicky

    Supporting pupils in learning to learn is a condition for responsible teaching as well as sustainable learning. Relationship between support of learning strategies by teachers and strategy use by learners was investigated by quasi-standardised foreign language learning strategy inventories at lower and upper secondary level in the Czech Republic. Strategies were classified on the basis of four language skills and psychological functions of strategies in information processing. The results showed that teachers support strategies more than pupils use them. The most supported were reading strategies and the most used were translation strategies. Learners differed in strategy use based on different teachers. Further results from this research are expectedto enrich our current knowledge about strategies in connection with language skills and teacher support of strategies in the school conditions.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů