Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Media Reflexion of Contemporary Polish History in Czech History Textbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00067539" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00067539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Media Reflexion of Contemporary Polish History in Czech History Textbooks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present research text deals with content analysis of Czech teaching texts with regard to presence of iconic text. The subject of the analysis is the image of Poland after World War II in Czech textbooks of history for the second stage of elementary education in the latter half of the past and the beginning of this century. Following summarisation, analysis and interpretation of the found visual material the author of this contribution concludes that the textbook authors still apply the stereotype ofselective choice scheme and little activating teaching potential of the selected images.

  • Název v anglickém jazyce

    Media Reflexion of Contemporary Polish History in Czech History Textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The present research text deals with content analysis of Czech teaching texts with regard to presence of iconic text. The subject of the analysis is the image of Poland after World War II in Czech textbooks of history for the second stage of elementary education in the latter half of the past and the beginning of this century. Following summarisation, analysis and interpretation of the found visual material the author of this contribution concludes that the textbook authors still apply the stereotype ofselective choice scheme and little activating teaching potential of the selected images.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech-polish historical and pedagogical journal

  • ISSN

    1803-6546

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5/2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    70-75

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus