Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické hříčky a kouzla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068172" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00068172 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematické hříčky a kouzla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. V příspěvku je obsaženo několik matematických hříček a kouzel. Mezi nematematiky působí taková kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem, zejména pro učitele matematiky, tyto jevy vysvětlovat a objasňovat jejich matematickou podstatu.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical puns and trics

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. The article contains a few mathematical puns and tricks. These tricks seem very impressive for non-mathematicians; but on the other hand they can also imply the feeling that Mathematics is something supernatural which is impossible to learn. Therefore, the task, especially for teachers of Mathematics, is to explain these phenomena and clarify their mathematical substance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Matematika v primárnej škole - Rôzné cesty, rovnaké ciele

  • ISBN

    9788055507651

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    33-37

  • Název nakladatele

    Prešovská Univerzita Prešov

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta PU Prešov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku