Matematické hříčky a kouzla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068172" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00068172 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matematické hříčky a kouzla
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. V příspěvku je obsaženo několik matematických hříček a kouzel. Mezi nematematiky působí taková kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem, zejména pro učitele matematiky, tyto jevy vysvětlovat a objasňovat jejich matematickou podstatu.
Název v anglickém jazyce
Mathematical puns and trics
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. The article contains a few mathematical puns and tricks. These tricks seem very impressive for non-mathematicians; but on the other hand they can also imply the feeling that Mathematics is something supernatural which is impossible to learn. Therefore, the task, especially for teachers of Mathematics, is to explain these phenomena and clarify their mathematical substance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Matematika v primárnej škole - Rôzné cesty, rovnaké ciele
ISBN
9788055507651
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
33-37
Název nakladatele
Prešovská Univerzita Prešov
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Pedagogická fakulta PU Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—