Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138156" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://emejournal.upol.cz/Issues/Vol6No1/Vol6No1_Beranek.pdf" target="_blank" >https://emejournal.upol.cz/Issues/Vol6No1/Vol6No1_Beranek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. V příspěvku je obsaženo několik zajímavých a netradičních matematických úloh a kouzel. Tyto úlohy lze využít při motivaci žáků ke studiu matematiky a získávání jejich zájmu o matematiku. Mezi nematematiky působí podobné úlohy a kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem pro učitele matematiky takové úlohy a problémy žákům zadávat, společně s nimi objasňovat jejich matematickou podstatu a tím zvyšovat jejich zájem o učení se matematice.
Název v anglickém jazyce
Mathematic problems and magic tricks as motivation in mathematics
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of primary school mathematics teaching. The article contains several interesting and unusual mathematic problems and magic tricks which can be used while teaching mathematics for gaining and enhancing the pupils’ interest. Such problems can be perceived by those who are not mathematicians as something supernatural and can imply the idea that mathematics is impossible to be mastered. Therefore, the teacher’s task is to assign such problems to their pupils while clarifying their mathematics essence.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
15-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—