Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USING PROBLEM TASKS TO DEVELOP THE PUPIL'S SKILLS IN HIGH SCHOOL MATHEMATICS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001872" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=13&SID=F4W1h4I8XvLhNlWghgS&page=1&doc=1" target="_blank" >https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=13&SID=F4W1h4I8XvLhNlWghgS&page=1&doc=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USING PROBLEM TASKS TO DEVELOP THE PUPIL'S SKILLS IN HIGH SCHOOL MATHEMATICS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of secondary school mathematics teaching is, in addition to acquiring the pupil's common knowledge and skills, to teach the student independence in learning and the ability to solve problems. This article wants to show how problematic tasks can be used in teaching mathematics to help pupils learn these skills. It also shows how a method of exploration can be used to solve mathematical problems by which pupils can discover new contexts, knowledge, and learn themselves. Examples of problem-solving are demonstrated here on specific examples. The aim is to show how these heuristic methods can be used in teaching mathematics. The ability of pupils to solve problems independently can also influence their overall relationship to mathematics and their further school and professional practice.

  • Název v anglickém jazyce

    USING PROBLEM TASKS TO DEVELOP THE PUPIL'S SKILLS IN HIGH SCHOOL MATHEMATICS

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of secondary school mathematics teaching is, in addition to acquiring the pupil's common knowledge and skills, to teach the student independence in learning and the ability to solve problems. This article wants to show how problematic tasks can be used in teaching mathematics to help pupils learn these skills. It also shows how a method of exploration can be used to solve mathematical problems by which pupils can discover new contexts, knowledge, and learn themselves. Examples of problem-solving are demonstrated here on specific examples. The aim is to show how these heuristic methods can be used in teaching mathematics. The ability of pupils to solve problems independently can also influence their overall relationship to mathematics and their further school and professional practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10100 - Mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    "11th International Conference on Education and New Learning Technologies Palma, Spain. 1-3 July, 2019."

  • ISBN

    9788409120314

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    5592-5600

  • Název nakladatele

    IATED Digital Library

  • Místo vydání

    Palma, Spain

  • Místo konání akce

    Palma, Spain

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000553304900011