Teorie a praxe inkluzivní didaktiky se zřetelem na inkluzivní, otevřené a projektové vyučování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071091" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie a praxe inkluzivní didaktiky se zřetelem na inkluzivní, otevřené a projektové vyučování
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole je charakterizována inkluzivní didaktika jako didaktika, která je určená pro heterogenní skupinu žáků ve třídě. Jsou uvedeny její znaky, ke kterým mj. patří koncentrace na žáka a individualizace kurikula v rámci společného vyučování. K vytvoření inkluzivního vyučování lze využít osvědčené alternativní metody, např. otevřené nebo projektové vyučování s jejich aktualizací na historicky nové pedagogicko-didaktické kategorie. V kapitole jsou uvedeny příklady z praxe s využitím projektového vyučování u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Název v anglickém jazyce
Theory and Practice in Inclusive Education with Regard to Inclusive, Open, and Project Based Learning
Popis výsledku anglicky
The chapter presents a description of inclusive didactics, didactics designed for a heterogeneous group of pupils in the classroom. We introduce its characteristics, which include among others the concentration on the pupil and individualization of the curriculum within the common teaching. To create an inclusive teaching, it is possible to use the proven alternative methods, such as open or project teaching with their updates to historically new pedagogical-didactic categories. This chapter provides practical examples using project based learning for pupils with special educational needs.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění
ISBN
9788021065154
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
10-22
Počet stran knihy
364
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—