Společenské přístupy k jedincům s postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071122" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Společenské přístupy k jedincům s postižením
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole jsou analyzovány společenské přístupy k lidem s postižením podle typologie Simi Lintonové. V rámci našeho výzkumu společenský vývoj nepředstavujeme od restriktivního po inkluzivní, ale jako směsici přístupů, které společnost pro řešení otázektýkajících se postižení využívá. Text představuje praktické aplikace těchto přístupů v oblasti vzdělávání i každodenního života osob s postižením.
Název v anglickém jazyce
Societal Approaches to Individuals with Disabilities
Popis výsledku anglicky
This chapter analyzes societal approaches to individuals with disabilities according to the typology of Simi Linton. In our research, we argue that society does not develop from restrictive to inclusive but uses several approaches to deal with the issuesof disability at the same time. Examples of practical application of these approaches in education and everyday lives of people with disabilities are presented.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education.
ISBN
9788073152451
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
31-42
Počet stran knihy
319
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—