Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výtvarná tvorba jako nástroj vzdělávání u osob s postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089873" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089873 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1601/lifele2016060156.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1601/lifele2016060156.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060156" target="_blank" >10.11118/lifele2016060156</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výtvarná tvorba jako nástroj vzdělávání u osob s postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretická výzkumná studie se ve svém výzkumném záměru zabývá přístupy k výtvarnému vzdělávání osob s postižením. V odborném článku je použita výzkumná metoda indukce a dedukce. Vyhodnocuje oblasti umění a vzdělávání, jako klíčové složky kultury, které mají významný vliv na kvalitu života lidí se speciálními potřebami v naší společnosti. Zjišťuje, že obě zmíněné oblasti mohou v současnosti sloužit k prosazování myšlenek celoživotního inkluzivního vzdělávání. Intervence v oblasti vzdělávání je tak ovlivněna modely pojetí postižení. Modely reflektují odlišné přístupy. Arteterapeutický přístup a přístup prezentující dopad postižení na podkladě sociální reality je konfrontován s prezentací identity umělce s postižením a jeho diverzity. Specifické prostředí uměleckých vzdělávacích center a ateliérů nabízí jednu z možností kultivace osobnosti lidí s postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Art Creation as an Instrument in Education of Individuals with Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    Theoretical study is about the approaches used in art education for people with disabilities. The article describes the research method of induction and deduction. It evaluates the field of art and education as a key component of culture, having a significant influence on the quality of the life for people with special needs in our society. It is possible to find out that both these areas can be used to promote ideas of lifelong inclusive education. Interventions in education is affected of models which concept disability. The models reflect different approaches. Art therapy approach and approach presenting the impact of disability on social reality is compared with the presentation of artist’s identity with disability and his diversity. A specific environment like education centers and art studios offers an opportunity to develop a personality for people with disabilities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    56-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus