Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discourse on curriculum development in physical education, recent development in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071149" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discourse on curriculum development in physical education, recent development in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The curricular revisions are currently being in process in several countries in the European Union. The process of planning, projecting and designing national curriculum has always encountered various problems concerning also physical education. Althoughthe subject has always played a very specific role in education and although it has been a compulsory subject in primary and lower secondary education throughout the countries in Europe, its position cannot be described as equivalent in comparison to other subjects. One possible concept how to achieve a quality physical education equal to other subjects is to standardize physical education in curricular documents, which could stress the importance of the subject (Krick, 2006). However, to accomplish this task is more difficult than someone would think.

  • Název v anglickém jazyce

    Discourse on curriculum development in physical education, recent development in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    The curricular revisions are currently being in process in several countries in the European Union. The process of planning, projecting and designing national curriculum has always encountered various problems concerning also physical education. Althoughthe subject has always played a very specific role in education and although it has been a compulsory subject in primary and lower secondary education throughout the countries in Europe, its position cannot be described as equivalent in comparison to other subjects. One possible concept how to achieve a quality physical education equal to other subjects is to standardize physical education in curricular documents, which could stress the importance of the subject (Krick, 2006). However, to accomplish this task is more difficult than someone would think.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sport and Quality of Life 2013

  • ISBN

    9788021066403

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    335-343

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000360937000038