Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072393" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072393 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této kapitoly je přispět k utřídění koncepčních a metodologických východisek v didaktice cizích jazyků, která může (kromě pedagogických konceptů a metod) stavět i na východiscích a metodách z lingvistiky. Po nastínění různých pohledů na vztah didaktiky cizích jazyků k pedagogice a k lingvistice se kapitola zaměřuje na lingvistickou teorii a metodologii ve výzkumu v didaktice cizích jazyků. Pohybuje na rozhraní teoretických pozic definujících pohledy na diskurs a metodologických pozic zohledňujících postupy příslušných analýz, přičemž jsou představeny čtyři typy diskursivně analytických studií. Zvláštní pozornost je dále věnována výzkumu žákovského jazyka. Na konci kapitoly jsou nastíněny vztahy uvedených typů studií k problémům zkoumaným v didaktice cizích jazyků.
Název v anglickém jazyce
Selected aspects of linguistic theory and methodology in foreign language didactics research
Popis výsledku anglicky
The aim of this chapter is to contribute to the systematizing of conceptual and methodological bases of foreign language didactics (FLD), which can build not only on educational, but also on linguistic theory and methodology. Having outlined different views on the FLD-education and FLD-linguistics relationships, the chapter focuses on linguistic theory and methodology relevant to FLD research. The chapter introduces four types of discourse-analytic studies while making connections between theoretical positions related to discourse and methodological positions defining the analyses. Special attention is paid to learner language research. Finally, the relationships between the four types of discourse-analytic studies and selected research problems in FLDare outlined.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II
ISBN
9788021066823
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
9-22
Počet stran knihy
346
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—