Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072393" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této kapitoly je přispět k utřídění koncepčních a metodologických východisek v didaktice cizích jazyků, která může (kromě pedagogických konceptů a metod) stavět i na východiscích a metodách z lingvistiky. Po nastínění různých pohledů na vztah didaktiky cizích jazyků k pedagogice a k lingvistice se kapitola zaměřuje na lingvistickou teorii a metodologii ve výzkumu v didaktice cizích jazyků. Pohybuje na rozhraní teoretických pozic definujících pohledy na diskurs a metodologických pozic zohledňujících postupy příslušných analýz, přičemž jsou představeny čtyři typy diskursivně analytických studií. Zvláštní pozornost je dále věnována výzkumu žákovského jazyka. Na konci kapitoly jsou nastíněny vztahy uvedených typů studií k problémům zkoumaným v didaktice cizích jazyků.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected aspects of linguistic theory and methodology in foreign language didactics research

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this chapter is to contribute to the systematizing of conceptual and methodological bases of foreign language didactics (FLD), which can build not only on educational, but also on linguistic theory and methodology. Having outlined different views on the FLD-education and FLD-linguistics relationships, the chapter focuses on linguistic theory and methodology relevant to FLD research. The chapter introduces four types of discourse-analytic studies while making connections between theoretical positions related to discourse and methodological positions defining the analyses. Special attention is paid to learner language research. Finally, the relationships between the four types of discourse-analytic studies and selected research problems in FLDare outlined.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II

  • ISBN

    9788021066823

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    9-22

  • Počet stran knihy

    346

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly