Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Česká veřejnost a inkluzivní vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072961" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Česká veřejnost a inkluzivní vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola představuje současné pojetí inkluzivního vzdělávání a zabývá se rozporem mezi deklarovaným směřováním k inkluzi a realitou segregovaného školství. Výzkumné šetření se zaměřilo na postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání, které mohou působit jako bariéra při vzdělávání všech žáků v běžné škole. Respondenti (N = 1803) se vyjadřovali ke dvanácti tezím ideově vycházejícím ze škály sociální distance. Výsledky naznačují, že postoje veřejnosti jsou ovlivněny socio-demografickými charakteristikami respondentů, intenzitou kontaktu s jedinci s postižením a znalosti/schopnostmi, které se týkají osob s postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Public And Inclusive Education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents current issues and understanding of inclusive education and contrasts declared inclusive policies and reality of segregated education. The research focuses on attitudes of the Czech general public attitudes towards inclusive education, as negative attitudes may serve as a barrier of education for all children in mainstream school. The respondents (N= 1803) expressed their position to twelve statements, which were inspired by the social distance scale. The results show that attitudesof the general public vary according to socio-demographic characteristics of the respondents and their contact and knowledge about people with disabilities.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.

  • ISBN

    9788021066885

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    9-31

  • Počet stran knihy

    156

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly