Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111426" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111426 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na zjištění, zda se respondenti již setkali s osobou s chronickým onemocněním, do jaké míry ovlivňuje postoj respondentů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním jejich věk a jakým způsobem získává česká veřejnost informace o inkluzivním vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce. Výběrový soubor byl tvořen 774 respondenty, kteří měli zájem participovat na výzkumném šetření. Analýzou názorů české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním bylo zjištěno, že většina veřejnosti se již setkala s dítětem s chronickým onemocněním, ale zároveň nedisponuje znalostí pojmu žák se zdravotním znevýhodněním. Záporný postoj a s ním související nesouhlas s inkluzivním vzděláváním se objevuje zejména u starší části populace; česká veřejnost získává nejvíce informací o inkluzivním vzdělávání z internetu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Views of the Czech Public on Inclusive Education of Students with Chronic diseases

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the research study was to analyse the views of the Czech public on inclusive education of students with chronic diseases. On the basis of the main aim, there were set partial aims, which were focused mainly on determining whether the respondents have met already a person with a chronic disease, to what extent does respondent’s attitudes to inclusive education of students with chronic diseases of their age influence and how the Czech public obtains information on inclusive education for students with chronic diseases. These aims were based on three hypotheses, which were tested in the research study. To achieve the aim of the research study a quantitative method in the form of a questionnaire of own design was used. The sample was made up of 774 respondents who were interested in participating in a research survey. An analysis of the Czech public‘s views on inclusive education of students with chronic diseases found that most of the public had already met a child with a chronic disease, but did not have knowledge of the term of student with health disadvantage. Negative attitude and associated disagreement with inclusive education arise especially for the older part of the population; the Czech public gets the most information about inclusive education from the Internet.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    65-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus