Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072968" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072968 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Global Storylines je pedagogickým přístup, který podporuje práci s globálními tématy, posiluje participativnost ve výuce kritické myšlení. V rámci práce s příběhy se žáci stávají členy komunity, která řeší společný problém. Tento přístup umožní sdílet poznatky a dovídat se o světě novými způsoby, ale také zapojit a motivovat všechny žáky, bez ohledu na jejich školní výkon nebo pozici v kolektivu. Dává žákům i učitelům příležitost ke společným prožitkům; budování partnerského vztahu a vzájemnému oceněnív nových kontextech. Pomáhá ve třídách vybudovat inkluzivní prostředí, protože v jeho centru jsou samotní žáci, a nabízí prostor pro přizpůsobení práce žákům s různými vzdělávacími potřebami. Tříletý projekt, který byl v České Republice zahájen s podporou MZV v roce 2013, a který řeší nezisková organizace NaZemi, má za cíl aplikovat tento způsob výuky na prvním stupni ZŠ a získat data o výsledcích a změnách, které přináší jak pro žáky, tak pro celou třídu a také pedagogickou práci.
Název v anglickém jazyce
Teaching through Stories as a Space for Inclusion: Global Storylines in Czech Primary Schools
Popis výsledku anglicky
Global storylines approach, originated in Scotland, offers an opportunity to work with the global dimension in education in primary schools. Learners ?become? characters within a community affected by a particular global issue and they have to work together to tackle various problems they face. Such approach has a strong potential not only to share the knowledge, but to involve and motivate all learners, nevertheless the level of their performance in other school activities or their actual position within the class. It is a way of elaborating inclusive educational environment as it is learner-centred and offers a space for flexibility needed to meeting the needs of children with special education needs. The aim of following paper is to present the process of implementation of the global education in the environment of primary schools with the use of Global Storylines.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.
ISBN
9788021066885
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
121-135
Počet stran knihy
156
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—