Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fictional Stories as an Occasion for Narrative Sharing of Tacit Knowledge in Teacher Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073738" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fictional Stories as an Occasion for Narrative Sharing of Tacit Knowledge in Teacher Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is recognised that tacit knowledge is not shared as easily as explicit knowledge. However, narrative can provide the much needed bridge between tacit and explicit knowledge. We assume that (future) teachers? narrative is a natural form of sharing their tacit knowledge and experience which can be thereby transmitted without being articulated directly. Tacit knowledge is shared spontaneously during narrative. We are concerned with the possibilities of creating occasions for narrative remembering in thecontext of teacher training at the Faculty of Education. The fictional stories that were used for this purpose contained an educational problem which the students were to discuss. Without any prompts towards storytelling, students often presented theirsolutions to the educational problem through the stories.

  • Název v anglickém jazyce

    Fictional Stories as an Occasion for Narrative Sharing of Tacit Knowledge in Teacher Training

  • Popis výsledku anglicky

    It is recognised that tacit knowledge is not shared as easily as explicit knowledge. However, narrative can provide the much needed bridge between tacit and explicit knowledge. We assume that (future) teachers? narrative is a natural form of sharing their tacit knowledge and experience which can be thereby transmitted without being articulated directly. Tacit knowledge is shared spontaneously during narrative. We are concerned with the possibilities of creating occasions for narrative remembering in thecontext of teacher training at the Faculty of Education. The fictional stories that were used for this purpose contained an educational problem which the students were to discuss. Without any prompts towards storytelling, students often presented theirsolutions to the educational problem through the stories.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Educational Research: Applied social science, Vol. 52

  • ISBN

    9781612750668

  • ISSN

    2160-1070

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    273-278

  • Název nakladatele

    IERI

  • Místo vydání

    Newark

  • Místo konání akce

    Singapore

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000345566600048