?Cítil jsem se jako bachař.? Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073778" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073778 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.acor.cz/acor/media/content/Konference/program_konference_web.pdf" target="_blank" >http://www.acor.cz/acor/media/content/Konference/program_konference_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
?Cítil jsem se jako bachař.? Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vychází z analýzy deníků z praxe 58 studentů Pedagogické fakulty. Na otázku ?Jak studenti na praxi vnímají svoji sociální roli ve škole?? odpovídáme ve vztahu k cvičným učitelům a k žákům. Studenti se mezi těmito dvěma stranami ocitají v kvazikontrolní roli. Ve vztahu k žákům vstupují do role kontrolních agentů, což je opozitum k roli kontrolovaných, kterou hrají ve vztahu k cvičným učitelům. Reflexe kontrolní role studentů na praxi je zachycena ve třech oblastech: didaktické, sociální a osobnostní.
Název v anglickém jazyce
Student teachers reflection on their social role during long term practice in school
Popis výsledku anglicky
This paper deals with reflection of student teachers social role during their long term practice in lower secondary education. Based on 58 student teachers diaries, it brings an overview on their reflection of social control agenda to pupils. In the final part we discuss control role of student teachers in didactic, social and personal dimension.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-24456S" target="_blank" >GA13-24456S: Moc ve školních třídách studentů učitelství</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů