Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

'When I need to do something else with the other children, then I can rely on her': teaching assistants working with socially disadvantaged students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10294164" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10294164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08856257.2015.1035904" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08856257.2015.1035904</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2015.1035904" target="_blank" >10.1080/08856257.2015.1035904</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    'When I need to do something else with the other children, then I can rely on her': teaching assistants working with socially disadvantaged students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of a research study focused on the role of teaching assistants involved with socially disadvantaged students. Forty-six interviews were conducted with school principals, teachers, teaching assistants and socially disadvantaged students from 10 schools in the Czech Republic. The authors used thematic analysis of the interviews to identify five core categories relating to the teaching assistants' role: (a) support for students and teachers during classes, (b) tutoring socially disadvantaged students, (c) support and mediation of communication between the school and the families of sociálky disadvantaged students, (d) support for teachers arising from the knowledge of ethnic minorities and their culture and (e) assistant as a role model. The implications for practice and research are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    'When I need to do something else with the other children, then I can rely on her': teaching assistants working with socially disadvantaged students

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of a research study focused on the role of teaching assistants involved with socially disadvantaged students. Forty-six interviews were conducted with school principals, teachers, teaching assistants and socially disadvantaged students from 10 schools in the Czech Republic. The authors used thematic analysis of the interviews to identify five core categories relating to the teaching assistants' role: (a) support for students and teachers during classes, (b) tutoring socially disadvantaged students, (c) support and mediation of communication between the school and the families of sociálky disadvantaged students, (d) support for teachers arising from the knowledge of ethnic minorities and their culture and (e) assistant as a role model. The implications for practice and research are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Special Needs Education

  • ISSN

    0885-6257

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    459-473

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus