Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073843" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073843 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/14:00074126

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/32160/" target="_blank" >http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/32160/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main research aim was to uncover the typical clusters and sequences of learner strategies in typical foreign language tasks for the four language skills (reading, writing, listening, speaking). To fulfill the aim quantitative and qualitative data collection and data analysis were used. Data sample consisted of students of the last year of lower secondary compulsory comprehensive education (ISCED 2) in the region of South-Moravia (probability sampling) in the Czech Republic. The students completed ten selected tasks from standardised English language test KET (2008) and filled in bubble templates in order to report their strategy use. For each language skill, typical strategy clusters and sequences were derived. The aim was to analyse the data according to categories derived from students? views / terminology and try to interconnect the achieved findings with the framework of learner strategy theory.

  • Název v anglickém jazyce

    Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement

  • Popis výsledku anglicky

    The main research aim was to uncover the typical clusters and sequences of learner strategies in typical foreign language tasks for the four language skills (reading, writing, listening, speaking). To fulfill the aim quantitative and qualitative data collection and data analysis were used. Data sample consisted of students of the last year of lower secondary compulsory comprehensive education (ISCED 2) in the region of South-Moravia (probability sampling) in the Czech Republic. The students completed ten selected tasks from standardised English language test KET (2008) and filled in bubble templates in order to report their strategy use. For each language skill, typical strategy clusters and sequences were derived. The aim was to analyse the data according to categories derived from students? views / terminology and try to interconnect the achieved findings with the framework of learner strategy theory.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů