Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074145" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-3-330</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory
Popis výsledku v původním jazyce
Studie, která vznikla ve vazbě na disertační výzkum autora, je věnována otázce mnohojazyčnosti jako dílčímu cíli jazykového vzdělávání. Záměrem autora je nabídnout čtenáři vhled do problematiky výuky dalších cizích jazyků ve škole v kontextu podpory mnohojazyčnosti. V první části textu jsme vymezili koncepci mnohojazyčnosti, kterou chápeme jako zastřešující teoretický rámec pro naše pojetí (tedy pojetí mnohojazyčnosti jako dílčí cíl výuky cizích jazyků). Protože mnohojazyčnost definujeme jako schopnostžáka ovládat alespoň tři jazyky, v následující části jsme navrhli, jak tyto jazyky označovat a řadit. V další části nahlížíme osvojování dalších (tedy druhých, třetích, čtvrtých?) cizích jazyků a její specifika. Ve čtvrté části se zaměříme na didaktickéuchopení koncepce mnohojazyčnosti a na možnou implementaci podpory mnohojazyčnosti do výuky dalších cizích jazyků.
Název v anglickém jazyce
Concept of multilingualism as a particular goal of foreign language education and possibilities for its support
Popis výsledku anglicky
The study, within the dissertation theses, deals with the issue of multilingualism as a particular goal of language education. The author aims to offer an insight into the additional language teaching at primary/secondary schools in the context of multilingualism. The first part of the paper provides a definition of the concept of multilingualism, which forms the theoretical background of our study (i.e. multilingualism as a particular goal of language teaching). As we define multilingualism as pupils?ability to speak three or more languages, we propose a system for ordering and labelling these languages. The next part of the paper focuses on acquisition of additional (second, third etc.) languages and its characteristics. The fourth part of the paperdeals with the didactic approach to the concept of multilingualism and its possible implementation into additional language teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 24
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
330-352
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—