Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074145" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-3-330</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie, která vznikla ve vazbě na disertační výzkum autora, je věnována otázce mnohojazyčnosti jako dílčímu cíli jazykového vzdělávání. Záměrem autora je nabídnout čtenáři vhled do problematiky výuky dalších cizích jazyků ve škole v kontextu podpory mnohojazyčnosti. V první části textu jsme vymezili koncepci mnohojazyčnosti, kterou chápeme jako zastřešující teoretický rámec pro naše pojetí (tedy pojetí mnohojazyčnosti jako dílčí cíl výuky cizích jazyků). Protože mnohojazyčnost definujeme jako schopnostžáka ovládat alespoň tři jazyky, v následující části jsme navrhli, jak tyto jazyky označovat a řadit. V další části nahlížíme osvojování dalších (tedy druhých, třetích, čtvrtých?) cizích jazyků a její specifika. Ve čtvrté části se zaměříme na didaktickéuchopení koncepce mnohojazyčnosti a na možnou implementaci podpory mnohojazyčnosti do výuky dalších cizích jazyků.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept of multilingualism as a particular goal of foreign language education and possibilities for its support

  • Popis výsledku anglicky

    The study, within the dissertation theses, deals with the issue of multilingualism as a particular goal of language education. The author aims to offer an insight into the additional language teaching at primary/secondary schools in the context of multilingualism. The first part of the paper provides a definition of the concept of multilingualism, which forms the theoretical background of our study (i.e. multilingualism as a particular goal of language teaching). As we define multilingualism as pupils?ability to speak three or more languages, we propose a system for ordering and labelling these languages. The next part of the paper focuses on acquisition of additional (second, third etc.) languages and its characteristics. The fourth part of the paperdeals with the didactic approach to the concept of multilingualism and its possible implementation into additional language teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    330-352

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus