Children observe the Digital Earth from above: How they read aerial and satellite images
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075276" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00075276 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60162694:G43__/14:00498839
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1755-1315/18/1/012071" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1755-1315/18/1/012071</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1755-1315/18/1/012071" target="_blank" >10.1088/1755-1315/18/1/012071</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Children observe the Digital Earth from above: How they read aerial and satellite images
Popis výsledku v původním jazyce
Digital aerial and satellite images depicting the Earth surface are not secret anymore and they are easily available for general public. Publishing of aerial and satellite images provoke the questions how the non-experts or the amateur groups can interpret these images, how they are able to cope with vertical or oblique images, with their colour, missing lettering, etc. The paper presents the results of the research of the above mentioned questions where the respondents were the Czech pupils and studentat the age of about eleven, fifteen and nineteen years. These results are aimed at the effective exploitation of aerial and satellite images in teaching, they represent also information for imagery producers and distributors. A nontraditional view on the Earth surface from above using aerial or satellite images is one of the opportunities to discover the beauty of the Earth.
Název v anglickém jazyce
Children observe the Digital Earth from above: How they read aerial and satellite images
Popis výsledku anglicky
Digital aerial and satellite images depicting the Earth surface are not secret anymore and they are easily available for general public. Publishing of aerial and satellite images provoke the questions how the non-experts or the amateur groups can interpret these images, how they are able to cope with vertical or oblique images, with their colour, missing lettering, etc. The paper presents the results of the research of the above mentioned questions where the respondents were the Czech pupils and studentat the age of about eleven, fifteen and nineteen years. These results are aimed at the effective exploitation of aerial and satellite images in teaching, they represent also information for imagery producers and distributors. A nontraditional view on the Earth surface from above using aerial or satellite images is one of the opportunities to discover the beauty of the Earth.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series: Earth and Environmental Science 18 012071
ISBN
—
ISSN
1755-1307
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IOP PUBLISHING LTD
Místo vydání
Bristol
Místo konání akce
Kuching, Sarawak, Malaysia
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000345268900071