Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remote Sensing in the Teaching of Science and Geography: The Experience and Latest Research Results of Interpretation of Images

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F16%3A00532931" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/16:00532931 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/16:00093804

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/838" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/838</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Remote Sensing in the Teaching of Science and Geography: The Experience and Latest Research Results of Interpretation of Images

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Remote sensing is one of the latest geoinformatic technologies providing the actual image of the landscape. Satellite and aerial images are available to the public mainly through the Internet (for example via Google Earth, websites of NASA and ESA and other sources). The use of images in the teaching of geography, biology, chemistry and physics brings new and interesting features for this activity. The results of the research of interpretation of aerial photographs and satellite images show that (1) pupils are able to interpret aerial and satellite imagery successfully, (2) younger pupils prefer to read aerial and satellite images before reading maps, (3) there is no significant difference in the success of reading images between girls and boys, (4) students interpret information from the false colour images successfully, (5) students work with images in their own time and find this activity attractive, (6) images are used relatively rarely in the teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Remote Sensing in the Teaching of Science and Geography: The Experience and Latest Research Results of Interpretation of Images

  • Popis výsledku anglicky

    Remote sensing is one of the latest geoinformatic technologies providing the actual image of the landscape. Satellite and aerial images are available to the public mainly through the Internet (for example via Google Earth, websites of NASA and ESA and other sources). The use of images in the teaching of geography, biology, chemistry and physics brings new and interesting features for this activity. The results of the research of interpretation of aerial photographs and satellite images show that (1) pupils are able to interpret aerial and satellite imagery successfully, (2) younger pupils prefer to read aerial and satellite images before reading maps, (3) there is no significant difference in the success of reading images between girls and boys, (4) students interpret information from the false colour images successfully, (5) students work with images in their own time and find this activity attractive, (6) images are used relatively rarely in the teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Central Europe Area in View of Current Geography

  • ISBN

    978-80-210-8313-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    50-55

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    8. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000391648600007