Remote Sensing in the Teaching of Science and Geography: The Experience and Latest Research Results of Interpretation of Images
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F16%3A00532931" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/16:00532931 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/16:00093804
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/838" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/838</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Remote Sensing in the Teaching of Science and Geography: The Experience and Latest Research Results of Interpretation of Images
Popis výsledku v původním jazyce
Remote sensing is one of the latest geoinformatic technologies providing the actual image of the landscape. Satellite and aerial images are available to the public mainly through the Internet (for example via Google Earth, websites of NASA and ESA and other sources). The use of images in the teaching of geography, biology, chemistry and physics brings new and interesting features for this activity. The results of the research of interpretation of aerial photographs and satellite images show that (1) pupils are able to interpret aerial and satellite imagery successfully, (2) younger pupils prefer to read aerial and satellite images before reading maps, (3) there is no significant difference in the success of reading images between girls and boys, (4) students interpret information from the false colour images successfully, (5) students work with images in their own time and find this activity attractive, (6) images are used relatively rarely in the teaching.
Název v anglickém jazyce
Remote Sensing in the Teaching of Science and Geography: The Experience and Latest Research Results of Interpretation of Images
Popis výsledku anglicky
Remote sensing is one of the latest geoinformatic technologies providing the actual image of the landscape. Satellite and aerial images are available to the public mainly through the Internet (for example via Google Earth, websites of NASA and ESA and other sources). The use of images in the teaching of geography, biology, chemistry and physics brings new and interesting features for this activity. The results of the research of interpretation of aerial photographs and satellite images show that (1) pupils are able to interpret aerial and satellite imagery successfully, (2) younger pupils prefer to read aerial and satellite images before reading maps, (3) there is no significant difference in the success of reading images between girls and boys, (4) students interpret information from the false colour images successfully, (5) students work with images in their own time and find this activity attractive, (6) images are used relatively rarely in the teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Central Europe Area in View of Current Geography
ISBN
978-80-210-8313-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
50-55
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000391648600007