Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ředitel školy a (nejen) začínající učitel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075708" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00075708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ředitel školy a (nejen) začínající učitel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vztahy mezi řediteli škol a učiteli, i s ohledem na vliv ředitele na začínající učitele a jejich vstup do profese. V příspěvku je zmiňována problematika nástupu nového učitele z hlediska školského managementu, ovšem větší pozornost jevěnována pedagogicko-psychologickým souvislostem stávání se učitelem. Příspěvek také krátce představuje jednu z možností zkoumání vztahů mezi ředitelem školy a (nejen začínajícími) učiteli. Jak naznačují i zahraniční studie a výzkumy, toto téma je jistěhodné pozornosti a mělo by být součástí jakékoliv strategie, zaměřené na zlepšování kvality vedení škol.

  • Název v anglickém jazyce

    The school principal and novice teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the relationships between school principals and teachers, inter alia with regard to the influence of the school principal to beginning teachers and their entry into the profession. This paper mentioned the issue of the onset of a newteacher in terms of school management, however, more attention is paid to the pedagogical and psychological context of becoming a teacher. The paper also briefly presents one of the possibilities examining the relationship between school principals andteachers (not only novice). As suggested in foreign studies and research, the topic of this paper is certainly worthy of attention and should be part of any strategy aimed at improving the quality of school leadership.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů