Ředitel školy a (nejen) začínající učitel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075708" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00075708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ředitel školy a (nejen) začínající učitel
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vztahy mezi řediteli škol a učiteli, i s ohledem na vliv ředitele na začínající učitele a jejich vstup do profese. V příspěvku je zmiňována problematika nástupu nového učitele z hlediska školského managementu, ovšem větší pozornost jevěnována pedagogicko-psychologickým souvislostem stávání se učitelem. Příspěvek také krátce představuje jednu z možností zkoumání vztahů mezi ředitelem školy a (nejen začínajícími) učiteli. Jak naznačují i zahraniční studie a výzkumy, toto téma je jistěhodné pozornosti a mělo by být součástí jakékoliv strategie, zaměřené na zlepšování kvality vedení škol.
Název v anglickém jazyce
The school principal and novice teacher
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the relationships between school principals and teachers, inter alia with regard to the influence of the school principal to beginning teachers and their entry into the profession. This paper mentioned the issue of the onset of a newteacher in terms of school management, however, more attention is paid to the pedagogical and psychological context of becoming a teacher. The paper also briefly presents one of the possibilities examining the relationship between school principals andteachers (not only novice). As suggested in foreign studies and research, the topic of this paper is certainly worthy of attention and should be part of any strategy aimed at improving the quality of school leadership.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů