Možnosti komiksu jako didaktického prostředku: inspirace pro přírodovědnou výuku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075857" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00075857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti komiksu jako didaktického prostředku: inspirace pro přírodovědnou výuku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na problematiku didaktického komiksu a představení jeho edukačního potenciálu v přírodovědné výuce. Smyslem je nabídnout učitelům ve školách inspiraci, jak postupovat při využívání komiksu pro účely vlastní výuky. Nejdříve je čtenářseznamován se stručnou historií komiksu a "milníky" jeho použití ve vzdělávání. V návaznosti jsou vysvětlovány charakteristické vlastnosti komiksu, jež podmiňují jeho fungování jako didaktického prostředku. Nabízen je i jednoduchý návod, jak vlastní didaktický komiks vytvořit prostřednictvím on-line rozhraní. Součástí jsou také didaktické nápady, jak komiksem jako neotřelým didaktický prostředkem pracovat a napomáhat tak inovaci a zatraktivnění vlastní přírodovědné výuky.
Název v anglickém jazyce
The potential of comics as an educational mean: An inspiration for a science instruction
Popis výsledku anglicky
The paper elaborates on the issue of didactical comics and introduces its educational potential regarding science education. The aim is to motivate teachers in schools and provide them with inspiration on how to use a comics for their own teaching. Firstly, the reader is acquainted with a brief history of comics and "milestones" of its use for educational purposes. Then, characteristics of comics are explained, which allow its functioning as an educational tool. A simple manual how to create a didactical comics for the purposes of own instruction via free online interface is provided. Included are also suggestions about how to work with comics in science instruction.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů