Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití komiksů v podmínkách mateřských škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521044" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití komiksů v podmínkách mateřských škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Komiks je zcela jistě kouzelným didaktickým prostředkem k podpoře přírodovědného vzdělávání a ke kreativnímu ztvárnění badatelsky orientované výuky. Komiks má být do práce učitele začleňovaný tak, aby provokoval, vedl k diskusi a uvažování, ale také aby dětem pomáhal. Využitím komiksů může být stimulováno vědecké myšlení dětí, které je podloženo reálnými ději v běžných životních situacích. Také jsou podporovány dětské zkušenosti, které jsou základem jejich učení se. Podle zahraničních výzkumů (Keogh, Naylor, 1996) využívání komiksů ve školní praxi vyvolává i u učitelů změny v jejich vyučovacích postupech a podporuje moderní přístup k učení. Komiks pomáhá žákům s poruchami učení především možnostmi rychlé orientace v textu a tím také vytváří optimální prostředí moderní inkluzivně vedené výuky. Publikace poskytuje vědecké analýzy rozboru edukačních situací při využití komiksů v mateřských školách, přičemž je zdůrazněno, že při komiksech jsou: • vědecké idey aplikované na každodenní situace, se kterými mají děti autentickou zkušenost, • prezentovány vizuální reprezentace vědeckých myšlenek, • využity moderní grafické designové prvky, • rozvíjeny kreativní strategie dětí i učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of comics in preschool institution conditions

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph explores the possibilities of using comics in kindergartens and generally in all types preschool institutions. The authors present a summary of the knowledge about comics, types of comics, and their application by preschool teachers. The monograph presents examples of particular work with preschool children (age of 4 to 6 years) supplemented by methodological support of didactic concepts. One part of the monograph is based on a presentation of specific techniques (technical, graphic and visual) that can help teachers to create their own comics. Comics are introduced in the context of the development of science education as one of the strategies in inquiry based science education. The teacher as a comic maker is an actor but children can create and complete the comics and therefore they enter actively into the didactic process. Thus the preschool children become actors in education. The authors present different types of comics in the study, while cartoon comics are predominant for use in kindergartens.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-797-3

  • Počet stran knihy

    109

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy