Využití komiksů v podmínkách mateřských škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521044" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití komiksů v podmínkách mateřských škol
Popis výsledku v původním jazyce
Komiks je zcela jistě kouzelným didaktickým prostředkem k podpoře přírodovědného vzdělávání a ke kreativnímu ztvárnění badatelsky orientované výuky. Komiks má být do práce učitele začleňovaný tak, aby provokoval, vedl k diskusi a uvažování, ale také aby dětem pomáhal. Využitím komiksů může být stimulováno vědecké myšlení dětí, které je podloženo reálnými ději v běžných životních situacích. Také jsou podporovány dětské zkušenosti, které jsou základem jejich učení se. Podle zahraničních výzkumů (Keogh, Naylor, 1996) využívání komiksů ve školní praxi vyvolává i u učitelů změny v jejich vyučovacích postupech a podporuje moderní přístup k učení. Komiks pomáhá žákům s poruchami učení především možnostmi rychlé orientace v textu a tím také vytváří optimální prostředí moderní inkluzivně vedené výuky. Publikace poskytuje vědecké analýzy rozboru edukačních situací při využití komiksů v mateřských školách, přičemž je zdůrazněno, že při komiksech jsou: • vědecké idey aplikované na každodenní situace, se kterými mají děti autentickou zkušenost, • prezentovány vizuální reprezentace vědeckých myšlenek, • využity moderní grafické designové prvky, • rozvíjeny kreativní strategie dětí i učitelů.
Název v anglickém jazyce
Use of comics in preschool institution conditions
Popis výsledku anglicky
This monograph explores the possibilities of using comics in kindergartens and generally in all types preschool institutions. The authors present a summary of the knowledge about comics, types of comics, and their application by preschool teachers. The monograph presents examples of particular work with preschool children (age of 4 to 6 years) supplemented by methodological support of didactic concepts. One part of the monograph is based on a presentation of specific techniques (technical, graphic and visual) that can help teachers to create their own comics. Comics are introduced in the context of the development of science education as one of the strategies in inquiry based science education. The teacher as a comic maker is an actor but children can create and complete the comics and therefore they enter actively into the didactic process. Thus the preschool children become actors in education. The authors present different types of comics in the study, while cartoon comics are predominant for use in kindergartens.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-797-3
Počet stran knihy
109
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—