The Application of Comics in Science Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63518182" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63518182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/atd.2017.7.issue-3/atd-2017-0026/atd-2017-0026.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/atd.2017.7.issue-3/atd-2017-0026/atd-2017-0026.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/atd-2017-0026" target="_blank" >10.1515/atd-2017-0026</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Application of Comics in Science Education
Popis výsledku v původním jazyce
This study presents the results of a year-long project focused on analysis and reflection on working with comics by students in the preschool teacher training programme. Methods: This study presents the use of comics to help pre-literacy children understand certain physical phenomena. The study is based on observations of changing perception of phenomena by children as a result of the use of comics accompanied by concept maps. Results: Comics are proven to be a modern pedagogical strategy, which is starting to gain its popularity in teaching about nature study. It is used in research-oriented teaching within the psycho-didactic concept of instruction. Conclusions: Comics can be very helpful in making science concepts interesting and comprehensible for a preschool child.
Název v anglickém jazyce
The Application of Comics in Science Education
Popis výsledku anglicky
This study presents the results of a year-long project focused on analysis and reflection on working with comics by students in the preschool teacher training programme. Methods: This study presents the use of comics to help pre-literacy children understand certain physical phenomena. The study is based on observations of changing perception of phenomena by children as a result of the use of comics accompanied by concept maps. Results: Comics are proven to be a modern pedagogical strategy, which is starting to gain its popularity in teaching about nature study. It is used in research-oriented teaching within the psycho-didactic concept of instruction. Conclusions: Comics can be very helpful in making science concepts interesting and comprehensible for a preschool child.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Educationis Generalis
ISSN
2585-741X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
88-98
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—