Let's Not Be Scared of Comics (Researching Possibilities of Using Conceptual Comics in Teaching Nature Study in Kindergarden)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63516941" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63516941 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ac.els-cdn.com/S1877042817302483/1-s2.0-S1877042817302483-main.pdf?_tid=72ea1ec7-dc81-4e74-9029-51d814e30541&acdnat=1521802947_5aec6d54218f2679cda76da3a7efe9e0" target="_blank" >https://ac.els-cdn.com/S1877042817302483/1-s2.0-S1877042817302483-main.pdf?_tid=72ea1ec7-dc81-4e74-9029-51d814e30541&acdnat=1521802947_5aec6d54218f2679cda76da3a7efe9e0</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2017.02.248" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2017.02.248</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Let's Not Be Scared of Comics (Researching Possibilities of Using Conceptual Comics in Teaching Nature Study in Kindergarden)
Popis výsledku v původním jazyce
This study presents the results of a year-long project of students in master's programme Preschool teacher training. This project focused on analysis and reflection on working with comics. Comics are a modern pedagogical strategy, which is starting to gain popularity in teaching nature study. It is used in research-oriented teaching, which develops psychodidactic concept of teaching. This study presents so-called conceptual comics, which help illiterate preschool children understand certain natural phenomenon. Study includes also observations of changing perception of children, and also didactic mapping of possible methods.
Název v anglickém jazyce
Let's Not Be Scared of Comics (Researching Possibilities of Using Conceptual Comics in Teaching Nature Study in Kindergarden)
Popis výsledku anglicky
This study presents the results of a year-long project of students in master's programme Preschool teacher training. This project focused on analysis and reflection on working with comics. Comics are a modern pedagogical strategy, which is starting to gain popularity in teaching nature study. It is used in research-oriented teaching, which develops psychodidactic concept of teaching. This study presents so-called conceptual comics, which help illiterate preschool children understand certain natural phenomenon. Study includes also observations of changing perception of children, and also didactic mapping of possible methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia: Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1576-1581
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Philadelphia
Místo konání akce
Almería
Datum konání akce
5. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000400858900246