Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302DGX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302DGX - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole
Popis výsledku v původním jazyce
Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole Zvyšování nároků na učitele mateřských škol v logopedické prevenci u dětí předškolního věku, vybízí učitele ke zdokonalování nebo aktualizování jejich kompetencí tak, aby je dovedli účinně využít ve své praxi. Stejně je tomu i u studentů, kteří se v rámci akreditovaných studijních oborů připravují na profesi kvalifikovaných učitelů mateřské školy. V monografii poukazujeme na důležitou úlohu předškolního vzdělávání při rozvoji dětské řeči a na význam logopedické prevence u dětí předškolního věku s akcentem na edukační aktivity, které vedou k naplňování konkrétních cílů prevence. Prezentujeme výsledky z terénních výzkumných šetření, ve kterých uveřejňujeme rozpoznané a identifikované profesní obtíže učitelů mateřských škol při realizaci logopedické prevence u dětí v mateřské škole a jejich obtíže v oblastech hodnocení výsledků vzdělávaní dětí v mateřské škole zaměřených na jejich přípravu na čtení a psaní. Pozornost věnujeme taktéž kritickému myšlení, jako významné oblasti související s rozvojem jazykových dovedností, jeho využitím při edukaci dětí předškolního věku. Věnujeme se i obsahu vzdělávacích oblastí dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní zdělávání, v přímé návaznosti na tyto vzdělávací oblasti jsme zpracovali možnosti rozvoje jazykových rovin u předškolních dětí. Obsahem monografie je i praktická část, která poskytuje konkrétní náměty edukačních aktivit pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole. Rozvoj dětské řeči v prostředí mateřské školy podléhá soustavnému, systematickému procesu a nelze jej opomíjet. Naší snahou je poukázat, jak tomuto procesu vhodně napomoci prostřednictvím přitažlivých her a jakou cestou s dětmi jít „na kus řeči“.
Název v anglickém jazyce
Increasing the Competencies of Kindergarten Teachers in Speech Therapy Prevention in Preschool Children for Their Use in Kindergarten
Popis výsledku anglicky
Increasing demands on kindergarten teachers in speech therapy prevention for preschool children encourages teachers to improve or update their competencies so that they can use them effectively in their practice. The same is true for students who are preparing for the profession of qualified kindergarten teachers within accredited fields of study. In the monograph we point out the important role of preschool education in the development of children's speech and the importance of speech therapy prevention for preschool children with an emphasis on educational activities that lead to the fulfillment of specific prevention goals. We present the results of field research in which we publish the recognized and identified professional difficulties of kindergarten teachers in the implementation of speech therapy prevention in kindergarten children and their difficulties in evaluating the results of kindergarten education focused on their preparation for reading and writing. We also pay attention to critical thinking, as an important area related to the development of language skills and its use in the education of preschool children. We also deal with the content of educational areas according to the Framework Educational Program for Preschool Education. In direct connection with these educational areas we have worked out the possibilities of developing language levels in preschool children. The content of the monograph is also a practical part, which provides specific topics of educational activities for the development of communication skills of children in kindergarten. The development of children's speech in the kindergarten environment is subject to a systematic process and cannot be neglected. Our aim is to show how to help this process appropriately through enjoyable games and how to appropriately have “a chat" with the children.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7599-298-7
Počet stran knihy
217
Název nakladatele
Polypress s.r.o.
Místo vydání
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Kód UT WoS knihy
—