Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302DGX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302DGX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole Zvyšování nároků na učitele mateřských škol v logopedické prevenci u dětí předškolního věku, vybízí učitele ke zdokonalování nebo aktualizování jejich kompetencí tak, aby je dovedli účinně využít ve své praxi. Stejně je tomu i u studentů, kteří se v rámci akreditovaných studijních oborů připravují na profesi kvalifikovaných učitelů mateřské školy. V monografii poukazujeme na důležitou úlohu předškolního vzdělávání při rozvoji dětské řeči a na význam logopedické prevence u dětí předškolního věku s akcentem na edukační aktivity, které vedou k naplňování konkrétních cílů prevence. Prezentujeme výsledky z terénních výzkumných šetření, ve kterých uveřejňujeme rozpoznané a identifikované profesní obtíže učitelů mateřských škol při realizaci logopedické prevence u dětí v mateřské škole a jejich obtíže v oblastech hodnocení výsledků vzdělávaní dětí v mateřské škole zaměřených na jejich přípravu na čtení a psaní. Pozornost věnujeme taktéž kritickému myšlení, jako významné oblasti související s rozvojem jazykových dovedností, jeho využitím při edukaci dětí předškolního věku. Věnujeme se i obsahu vzdělávacích oblastí dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní zdělávání, v přímé návaznosti na tyto vzdělávací oblasti jsme zpracovali možnosti rozvoje jazykových rovin u předškolních dětí. Obsahem monografie je i praktická část, která poskytuje konkrétní náměty edukačních aktivit pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole. Rozvoj dětské řeči v prostředí mateřské školy podléhá soustavnému, systematickému procesu a nelze jej opomíjet. Naší snahou je poukázat, jak tomuto procesu vhodně napomoci prostřednictvím přitažlivých her a jakou cestou s dětmi jít „na kus řeči“.

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing the Competencies of Kindergarten Teachers in Speech Therapy Prevention in Preschool Children for Their Use in Kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing demands on kindergarten teachers in speech therapy prevention for preschool children encourages teachers to improve or update their competencies so that they can use them effectively in their practice. The same is true for students who are preparing for the profession of qualified kindergarten teachers within accredited fields of study. In the monograph we point out the important role of preschool education in the development of children's speech and the importance of speech therapy prevention for preschool children with an emphasis on educational activities that lead to the fulfillment of specific prevention goals. We present the results of field research in which we publish the recognized and identified professional difficulties of kindergarten teachers in the implementation of speech therapy prevention in kindergarten children and their difficulties in evaluating the results of kindergarten education focused on their preparation for reading and writing. We also pay attention to critical thinking, as an important area related to the development of language skills and its use in the education of preschool children. We also deal with the content of educational areas according to the Framework Educational Program for Preschool Education. In direct connection with these educational areas we have worked out the possibilities of developing language levels in preschool children. The content of the monograph is also a practical part, which provides specific topics of educational activities for the development of communication skills of children in kindergarten. The development of children's speech in the kindergarten environment is subject to a systematic process and cannot be neglected. Our aim is to show how to help this process appropriately through enjoyable games and how to appropriately have “a chat" with the children.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7599-298-7

  • Počet stran knihy

    217

  • Název nakladatele

    Polypress s.r.o.

  • Místo vydání

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Kód UT WoS knihy