Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A comparison of the recent physical education curriculum development in the Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076061" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A comparison of the recent physical education curriculum development in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current transformations in the educational systems are often associated with the term quality. A number of collocations are used, such as quality of education, quality of school, quality of curricula, quality of instruction etc. The quality of a particular school subject is often discussed, and logically, the aim of the reforming process is to raise the quality in these educational subjects. However, the quality in education as a scientific issue is often not thoroughly elaborated from the theoretical point of view. Thus in the paper we present some theoretical perspectives on the evaluation of the educational quality in the context of physical education. We introduce some factors that influence the quality of education from which we concentrate mainly on the input factors. We also point out the changes resulting from applying different physical education approaches and values.

  • Název v anglickém jazyce

    A comparison of the recent physical education curriculum development in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The current transformations in the educational systems are often associated with the term quality. A number of collocations are used, such as quality of education, quality of school, quality of curricula, quality of instruction etc. The quality of a particular school subject is often discussed, and logically, the aim of the reforming process is to raise the quality in these educational subjects. However, the quality in education as a scientific issue is often not thoroughly elaborated from the theoretical point of view. Thus in the paper we present some theoretical perspectives on the evaluation of the educational quality in the context of physical education. We introduce some factors that influence the quality of education from which we concentrate mainly on the input factors. We also point out the changes resulting from applying different physical education approaches and values.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Physical Education

  • ISSN

    0341-8685

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    30-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus