Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Congruence between projected and realized curricula as a factor of physical education quality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076941" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076941 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Congruence between projected and realized curricula as a factor of physical education quality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current transformations in the educational systems are often associated with the term quality. A number of collocations are used, such as quality of education, quality of school, quality of curricula, quality of instruction etc. The quality of a particular school subject is often discussed, and logically, the aim of the reforming process is to raise the quality in these educational subjects. However, the quality in education as a scientific issue is not thoroughly elaborated from the theoretical point of view. Thus in the paper we present some perspectives on the evaluation of the educational quality in the context of physical education. We introduce some factors that influence the quality of education and we point out the changes resulting from applying different physical education approaches and values. On the basis of the educational quality model designed by Egger et al.

  • Název v anglickém jazyce

    Congruence between projected and realized curricula as a factor of physical education quality

  • Popis výsledku anglicky

    The current transformations in the educational systems are often associated with the term quality. A number of collocations are used, such as quality of education, quality of school, quality of curricula, quality of instruction etc. The quality of a particular school subject is often discussed, and logically, the aim of the reforming process is to raise the quality in these educational subjects. However, the quality in education as a scientific issue is not thoroughly elaborated from the theoretical point of view. Thus in the paper we present some perspectives on the evaluation of the educational quality in the context of physical education. We introduce some factors that influence the quality of education and we point out the changes resulting from applying different physical education approaches and values. On the basis of the educational quality model designed by Egger et al.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Physical Education - quality in Management and Teaching

  • ISBN

    9783832538026

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    30-46

  • Počet stran knihy

    201

  • Název nakladatele

    Logos Verlag Berlin

  • Místo vydání

    Berlín

  • Kód UT WoS kapitoly