Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076157" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p394_prilezitosti_zerzovasebestova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p394_prilezitosti_zerzovasebestova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-394" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-3-394</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empirická studie je věnována problematice rozvíjení interkulturní komunikační kompetence (IKK) a její integraci s rozvíjením řečových dovedností ve výuce anglického jazyka (AJ) na 2. stupni ZŠ. V rámci hledání odpovědi na otázku, jakým způsobem a za jakých podmínek rozvíjení IKK ve výuce AJ probíhá, je cílem této studie nahlédnout do toho, v integraci s jakými řečovými dovednostmi je IKK rozvíjena a jaké je jejich zastoupení. Po úvodní části a vymezení teoretických východisek následuje část metodologická (kapitola 3) představující zkoumaný soubor (79 vyučovacích hodin AJ v 7. a 8. ročnících natočených u 25 učitelů na 2. stupni ZŠ ve třech krajích v rámci IVŠV videostudie anglického jazyka), způsob zpracování dat (způsob natáčení, transkripce, kódování), výzkumné otázky a kategoriální systémy (kategoriální systém IKK a kategoriální systém Řečové dovednosti), jež byly pro analýzu videozáznamů použity.

  • Název v anglickém jazyce

    Opportunities to develop intercultural communicative competence in the context of language skills: IRSE Video Study of English

  • Popis výsledku anglicky

    The empirical study deals with the topic of teaching intercultural communicative competence (ICC) and its integration with the development of language skills in Czech lower-secondary English classes. The aim of the study is to investigate which languageskills pupils use when developing their ICC and what their proportion is. The introductory part and the second part of the study introducing its theoretical background and terminology is followed by methodological part (chapter 3) describing the sample (79 English lessons of 25 teachers videotaped in the 7th and 8th grades of Czech lower-secondary classes in three regions within the IRSE Video Study of English project), the way of processing the data (recording, transcription, coding), the research questions and two systems of categories (a system for analyzing teaching ICC and language skills), that were used for analyses of the videotaped lessons.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    394-422

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus