Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076157" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p394_prilezitosti_zerzovasebestova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p394_prilezitosti_zerzovasebestova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-394" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-3-394</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Empirická studie je věnována problematice rozvíjení interkulturní komunikační kompetence (IKK) a její integraci s rozvíjením řečových dovedností ve výuce anglického jazyka (AJ) na 2. stupni ZŠ. V rámci hledání odpovědi na otázku, jakým způsobem a za jakých podmínek rozvíjení IKK ve výuce AJ probíhá, je cílem této studie nahlédnout do toho, v integraci s jakými řečovými dovednostmi je IKK rozvíjena a jaké je jejich zastoupení. Po úvodní části a vymezení teoretických východisek následuje část metodologická (kapitola 3) představující zkoumaný soubor (79 vyučovacích hodin AJ v 7. a 8. ročnících natočených u 25 učitelů na 2. stupni ZŠ ve třech krajích v rámci IVŠV videostudie anglického jazyka), způsob zpracování dat (způsob natáčení, transkripce, kódování), výzkumné otázky a kategoriální systémy (kategoriální systém IKK a kategoriální systém Řečové dovednosti), jež byly pro analýzu videozáznamů použity.
Název v anglickém jazyce
Opportunities to develop intercultural communicative competence in the context of language skills: IRSE Video Study of English
Popis výsledku anglicky
The empirical study deals with the topic of teaching intercultural communicative competence (ICC) and its integration with the development of language skills in Czech lower-secondary English classes. The aim of the study is to investigate which languageskills pupils use when developing their ICC and what their proportion is. The introductory part and the second part of the study introducing its theoretical background and terminology is followed by methodological part (chapter 3) describing the sample (79 English lessons of 25 teachers videotaped in the 7th and 8th grades of Czech lower-secondary classes in three regions within the IRSE Video Study of English project), the way of processing the data (recording, transcription, coding), the research questions and two systems of categories (a system for analyzing teaching ICC and language skills), that were used for analyses of the videotaped lessons.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
394-422
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—