Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055458" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055458 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace pojednává o procesech vyučování a učení ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy z hlediska příležitostí k rozvíjení řečových dovedností. V první části publikace je představen základní přehled vývojových trendů v pojetí a cílech cizojazyčného vzdělávání v mezinárodním i domácím kontextu, příležitosti k učení a řečové dovednosti jako teoretická východiska výzkumu a současný stav poznání zkoumané problematiky u nás a v zahraničí. Těžištěm publikace je výzkum realizovaný prostřednictvím videostudie s cílem zjistit, v jaké míře nabízí výuka anglického jazyka příležitosti k rozvíjení řečových dovedností poslechu, mluvení, čtení a psaní. Je představen proces vytváření výzkumného nástroje kategoriálního systému a postup kvantitativní a výběrové kvalitativní analýzy pořízených videozáznamů. Výzkumná zjištění přinášejí odpovědi na otázky týkající se příležitostí k rozvíjení řečových dovedností a míry jejich integrace a využití cílového a mateřského jazyka ve výuce.
Název v anglickém jazyce
Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary classes: A video study
Popis výsledku anglicky
The book deals with the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. The focus of the study is on the opportunities for the development of language skills. The first part of the book presents the general trends and contemporary approaches to English education from both the national and the international point of view, opportunities to learn and language skills as the theoretical concepts and the state of art within the Czech and international context. In the second part of the book the focus is put on the research study which is a part of the IRSE Video Study employing a video-based methodology. The aim is to find to what extent the English classes offer opportunities to develop language skills listening, speaking, reading and writing. A research instrument ? a system of categories and its development is described as well as the quantitative and the selective qualitative analyses.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-210-5685-5
Počet stran knihy
158
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—