The System of Teacher Education for Motivational Teaching of Gifted Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076546" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076546 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.esera.org/media/esera2013/Josef_Trna_19FEB2014.pdf" target="_blank" >http://www.esera.org/media/esera2013/Josef_Trna_19FEB2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The System of Teacher Education for Motivational Teaching of Gifted Students
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents design-based research results of motivation of gifted students and the system of teacher education for motivational teaching of gifted students. Research uncovered unsatisfactory current situation in motivation of gifted students. Theoutcome of our research in a formo of the simple model describing relations has been presented. The system of pedagogical professional teachers´ knowledge, understandings and skills to apply inquire-based science education has been supplemented.
Název v anglickém jazyce
The System of Teacher Education for Motivational Teaching of Gifted Students
Popis výsledku anglicky
The study presents design-based research results of motivation of gifted students and the system of teacher education for motivational teaching of gifted students. Research uncovered unsatisfactory current situation in motivation of gifted students. Theoutcome of our research in a formo of the simple model describing relations has been presented. The system of pedagogical professional teachers´ knowledge, understandings and skills to apply inquire-based science education has been supplemented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Part 13
ISBN
9789963700776
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
236-243
Název nakladatele
European Science Education Research Association
Místo vydání
Nicosia
Místo konání akce
Nicosia
Datum konání akce
2. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—